Like a Boss

Povýšení

15 MINUT
2–3 LIDÉ

Povyšování je snadné a příjemné? Pokud si svůj krok správně nepromyslíte, můžete firmě způsobit vážné komplikace.

Povýšení přináší radost jednomu ze zaměstnanců, ale může zarmoutit ty ostatní. I proto je důležité si dobře rozmyslet, komu dáte důvěru. A být připraven na to, jak novinku ve firmě oznámíte. A jak případně utěšíte ty, kteří se povýšení nedočkali.

„Dobrý zaměstnavatel nečeká na to, až zaměstnanec doroste k povýšení, ale ukazuje mu cestu, kudy se k němu dopracovat.“ - Michal Stachník, Cisco

Velké globální firmy dbají na to, aby rozvoj zaměstnanců měl svůj řád. „Pro každého v našem týmu máme jasně definovaný kariérní plán. Ví, kam ho chceme posouvat, a sám si může říci, jaké jsou jeho priority,“ popisuje praxi ve společnosti Cisco ředitel její české a slovenské pobočky Michal Stachník.

Čtěte také
5 tipů, jak si vysloužit povýšení aneb Nebuďte nenahraditelní
Jak připomíná kariérní koučka Heather Krasna na webu Quickbase.com, existují doporučení, v jakých situacích nepovyšovat: Naopak povýšení je správné, pokud (čím více bodů platí, tím lépe):

Klidně si všechny důvody k povýšení sepište. Uvidíte tak, jestli jsou argumenty opravdu silné a je jich dost. Pokud byste nevolili správně a zaměstnanec v nové roli vyhořel, byl by to průšvih jeho, ale i váš.
Samotným povýšením práce dobrého manažera nezačíná ani nekončí. Pro atmosféru v týmu je důležité i vysvětlení takového kroku ostatním zaměstnancům. Pokud je adeptů na povýšení víc, měli byste si nejprve promluvit s těmi, kteří povýšeni nebyli. Sdělit jim důvody své volby a motivovat je. Nesmějí mít pocit, že jste je odstavili.

Pak přichází čas informovat zbytek týmu. Než to uděláte, měli byste:
Čtěte také
7 chyb v řeči těla, kvůli kterým můžete přijít o povýšení nebo lepší práci

Následně můžete novinku sdělit ostatním buď e-mailem, nebo osobně. Ideální cestou je osobní oznámení, které doplní následný e-mail s detailními informacemi.
Pak už můžete jen doufat, že jste se rozhodli správně. Nebuďte nervózní, udělali jste pro to vše.

Rada experta
Představte si následující situaci: šikovný country manager pobočky má dlouhodobě skvělé výsledky, které vás zaujmou natolik, že se rozhodnete nabídnout mu místo v regionálním vedení. Dotyčný manager je ale zrovna pracovně dlouhodobě mimo republiku. Co s tím? Není nic jednoduššího než zorganizovat online videohovor, kdy se můžete připojit třeba pomocí špičkového zařízení Webex Room Kit, které nabídne kvalitní obraz i zvuk. Ale co v případě manažera, který má k dispozici místo špičkových technologií pouze hotelový pokoj a svůj notebook či tablet? I tenhle problém má jednoduché řešení, kterým může být například aplikace Cisco WebEx, pro jejíž fungování postačí webový prohlížeč.

Adrian Čech
Solution Manager Unified Communications společnosti Dimension Data
dimension data cisco
Zjistěte více