Povyšování je snadné a příjemné? Pokud si svůj krok správně nepromyslíte, můžete firmě způsobit vážné komplikace.
Povýšení přináší radost jednomu ze zaměstnanců, ale může zarmoutit ty ostatní. I proto je důležité si dobře rozmyslet, komu dáte důvěru. A být připraven na to, jak novinku ve firmě oznámíte. A jak případně utěšíte ty, kteří se povýšení nedočkali.
„Dobrý zaměstnavatel nečeká na to, až zaměstnanec doroste k povýšení, ale ukazuje mu cestu, kudy se k němu dopracovat.“ - Michal Stachník, Cisco
Velké globální firmy dbají na to, aby rozvoj zaměstnanců měl svůj řád. „Pro každého v našem týmu máme jasně definovaný kariérní plán. Ví, kam ho chceme posouvat, a sám si může říci, jaké jsou jeho priority,“ popisuje praxi ve společnosti Cisco ředitel její české a slovenské pobočky Michal Stachník.
Klidně si všechny důvody k povýšení sepište. Uvidíte tak, jestli jsou argumenty opravdu silné a je jich dost. Pokud byste nevolili správně a zaměstnanec v nové roli vyhořel, byl by to průšvih jeho, ale i váš.
Samotným povýšením práce dobrého manažera nezačíná ani nekončí. Pro atmosféru v týmu je důležité i vysvětlení takového kroku ostatním zaměstnancům. Pokud je adeptů na povýšení víc, měli byste si nejprve promluvit s těmi, kteří povýšeni nebyli. Sdělit jim důvody své volby a motivovat je. Nesmějí mít pocit, že jste je odstavili.
Následně můžete novinku sdělit ostatním buď e-mailem, nebo osobně. Ideální cestou je osobní oznámení, které doplní následný e-mail s detailními informacemi.
Pak už můžete jen doufat, že jste se rozhodli správně. Nebuďte nervózní, udělali jste pro to vše.